Грешки и разлики в справки

Въпроси, мнения и предложения свързани с модула.
Отговори
metodi
Мнения: 43
Регистриран: 26-02-2005 08:05
Местоположение: София
Контакти:

Грешки и разлики в справки

Мнение от metodi » 21-09-2005 23:00

След двуседмично вадене на справки и сравнения открих разлики в данните на справките ОПЕРАТИВЕН БгЛЕТИН и РЕАЛИЗАЦИЯ извадени от Архиви и Отпечатани документи и Manager 2. Оказа се че Manager 2 дава най-вярни справки, но до някъде. Разликите в справките идват от поради следните причини:

1 От премествания и размесвания на клиенти от една стая в друга. Ето каво става за да се получи разликата в справките: От ГРАФИЧНА КАРТА бутон "ПРЕМЕСТВА" и бутон "РАЗМЕСТВА". При преместване на кленти от дата 04-08-2005 от стая 1 в стая 2 чрез бутон "ПРЕМЕСТВА" в сметката на госта -> корекция вместо да пише
01-08-2005: 1 1.00 BGL
02-08-2005: 1 1.00 BGL
03-08-2005: 1 1.00 BGL
04-08-2005: 2 1.00 BGL
05-08-2005: 2 1.00 BGL
остава да пише следното
01-08-2005: 1 1.00 BGL
02-08-2005: 1 1.00 BGL
03-08-2005: 1 1.00 BGL
04-08-2005: 1 1.00 BGL
05-08-2005: 1 1.00 BGL
Поради което в реализация за 04-08-2005 и 05-08-2005 влиза стая 2
Manager 2 също дава стая 1 заета.
На пръв поглед това не е голям проблем, но това не е така защото когато на 04-08-2005 се настани нов гост в вече свободната стая 1
в сметката на госта -> корекция вместо да пише
04-08-2005: 1 1.00 BGL
05-08-2005: 1 1.00 BGL
Реализация за 04-08-2005 и 05-08-2005 дава заети стаи 1 и 2 съответно с по 1 нощувка за стая 1 и 1 нощувка за стая 2
Manager 2 дава стая 1 заета с 2 нощувки. От което броя на заетите стаи не е верен.
Същото нещо се получава от бутон "РАЗМЕСТВАНЕ"
Горното нещо не се получава при премесване от СПИСЪК НА ГОСТИТЕ бурон "РЕДАКЦИЯ".
ТОЗИ ВИД ГРЕШКА МИ ВЪРВИ МЕСЕЦИ НАРЕД ЗА СЕГА СЪМ ОПРАВИЛ В АРХИВА ЗА 2 СЕДМИЦИ САМО МЕСЕЦИ СЕПТЕМВРИ И АВГУСТ в разултат на което РЕАЛИЗИЯ от хотела и ЗАТОСТ и КАПЦИТЕТ започнаха да дават еднакви данни с изкючние на ОТПЪТУВАНИ ПО РАНОГОСТИ или НАСТАНЕНИ СЪС ЗАДНА ДАТА.

2. От бутон "ПРЕМЕСТВАНЕ" в Графична карта успях да събера всички гости настанени в хотела в ЕДНА Стая.

3. За справка ОПЕРАТИВЕН БгЛЕТИН която се вади на суринта заедно с дневния отчет и записва (може да се види) в Отпечатани документи. Тя не брои правилно заетите легла и блокираните легла въпреки корекцията във версия 1.113 в стая за настаняване с 4 редовни легла и 2-ма гости брои 2 Р (редовни) и 1 Б (блокирано) вместо 2 Б. При настанен 1 гост брои 1 Р и 1 Б вместо 3 Б. ОТ което в ОПЕРАТИВНИЯ БгЛЕТИН не са верни блокираните легла и съотвтно свободните легла. Ако ОПЕРАТИВЕН БгЛЕТИН се извади от АРХИВ там незнам защо но блокираните легла са грешни, но броя на сободните легла е ВЕРЕН.

4. ОТПЪТУВАНИ ГОСТИ ПО РАНО. Това е друг проблем поради който се разминават 3-те справки. Гостът се отпътува по рано по грешка например от стая 1 на 02-08-2005 в архив за стая 1 с дата на отпътуване 02-08-2005 в НОЩУВКИ пише следното
01-08-2005: 1 1.00 BGL ......................
02-08-2005: 1 1.00 BGL ......................
03-08-2005: 1 1.00 BGL ......................
04-08-2005: 1 1.00 BGL ......................
05-08-2005: 1 1.00 BGL ......................
Което е просто идеално защото хотела не губи пари когато е отпътуван клиент по-рано. Но какви са справките РЕАЛИЗАЦИЯ (неависимо от къде се вадят) за 01-08-2005 стая 1 е заета. За 02-08-2005 до 05-08-2005 стая 1 е свободна. Съответно ОПЕРАТИВЕН БгЛЕТИН дава за 02-08-2005 до 05-08-2005 леглата свободни. Но справките Manager 2 са вярни. Проблема е че не всички служители на хотела имат разрешен достъп до Manager 2 и няма от къде в RECEPTION да извадят вярни справки РЕАЛИЗАЦИЯ и ОПЕРАТИВЕН БгЛЕТИН от АРХИВ.
За този случай знам че има възстановяване от архив на отпътуваните гости. Но това възстановяване не се прави откакто се установи че отпътуван гост и след това възстановен се дублира 2 пъти или колкото пъти е възстановяван в ДНЕВНИЯ ОТЧЕТ от което се получаваха невярни суми от посъпления в отчета.

5. НАСТАНЕН ГОСТ С ПО-РАННА ДАТА на ПРЕСТОЙ от ТЕКУЩАТА ДАТА. Обикновенно така се настаняват "Нелеглно пребиваващи гости в хотела" т.е. идва 1 човек и си плаща за 1-на стая, но на другия ден се разбира че са 2-ма в стаята и се настанява 2-рия човек с по ранна дата. При такова настаняване са вече извадени РЕАЛИЗАЦИЯ, ОПЕРАТИВЕН БгЛЕТИН но без втория човек в тях и пак стигаме като в горния случай до: Проблема е че не всички служители на хотела имат разрешен достъп до Manager 2 и няма от къде в RECEPTION да извадят вярни справки РЕАЛИЗАЦИЯ и ОПЕРАТИВЕН БгЛЕТИН от АРХИВ. А Manager 2 се ползва най-вече от Изпълнителен Директор. И Счетоводство-понякога.

6. СМЯНА НА ДОГОВОР след извадена справка ОБОБЩЕНА СПРАВКА от СПИСЪК за даден ден. Това се налага доста често след като е извадена ОБОБЩЕНА СПРАВКА за даден ден договора на клиента се променя с което извадената справка вече не е вярна. От тази справка се попълва таблица със заетост по договори за всеки ден. Проблема е че не всички служители на хотела имат разрешен достъп до Manager 2 и няма от къде в RECEPTION от АРХИВ да извадят вярна справка за да коригират таблицата.

7. СПРАВКА АРХИВ->ХРАНЕНЕ ПО ДОГОВОРИ. В тази справка не влизат доплатените от услуги ЗАКУСКИ, ОБЯДИ И ВЕЧЕРИ и конфигурирани от ГЛОБАЛНА КОНФИГУРАЦИЯ. Те както и тези конфигурирани в договорите са харанене на Блок маса. Т.Е. не излизат в нея пълния брой хора платили за хранене на блок маса на ЗАКУСКА, ОБЯД и ВЕЧЕРЯ. А това е важна справка защото въз основа на нея се изчислиява себестойност на блок маса и когато тя е грешна себестойността на блок масата е невероятно висока.

Отговори